Menu

Piankowy Roller do masażu mięśni – co daje?

15 grudnia 2016 - Trening
Piankowy Roller do masażu mięśni – co daje?

Każdy sportowiec po ciężkim treningu marzy o masażu, który jest relaksem dla wymęczonych mięśni. Niestety takie zabiegi są dosyć drogie, co w przeliczeniu na usługę po każdym treningu równa się dużą stratą w portfelu. Piankowy wałek do masażu jest zatem idealnym rozwiązaniem. Z pewnością może być świetnym uzupełnieniem ćwiczeń rozciągająco – regenerujących po treningu. Masaż za pomocą foam rollera daje uczucie rozluźnienia oraz poprawia elastyczność i kurczliwość mięśni.

Roller to przyrząd polecany przez fizjoterapeutów. Coraz częściej można go spotkać na siłowniach. Ile razy byliście na siłowni i zauważyliście, że po treningu mało kto się rozciąga, czy też robi nieregularne przerwy. Lekceważenie tych aspektów treningowych może prowadzić do dyskomfortu oraz bólu. Masaż przy pomocy rollera pomaga w rozbiciu zgrubień powstałych na tkance łącznej, przez co powięź staje się bardziej elastyczna, co zapobiega pojawianiu się bólu i chroni przed kontuzjami. Co ciekawe rolowanie ma również wpływ na ruchomość stawów, przez co może być wykonywane przed niektórymi ćwiczeniami. Osobiście stosuję ten element jako wstęp do przysiadów. Dzięki wałkowi mam pewność, że wszystkie ścięgna będą wystarczająco elastyczne. Używany jednak po treningu  znacznie skraca proces regeneracyjny.

rollersIstnieje wiele typów rollerów – dzisiaj przedstawiam te piankowe. Różnią się od siebie przede wszystkim twardością, a także kształtem, czy wytrzymałością.

Wielkość – musi być adekwatna do wielkości masowanego mięśnia. W przypadku takich grup jak łydki, czy uda zaleca się standardowy wałek (30-35cm). Do małych gryp mięśniowych, jak dłonie, czy stopy poleca się piłki, często o średnicy i wyglądzie przypominającym piłkę do tenisa.

Kształt – na rynku występują liczne fantazyjne kształty. Najczęściej jednak można spotkać zwykły gładki, podłużny, który idealnie nadaje się do rollowannia większości mięśni naszego ciała. W przypadku masażu odcinka lędźwiowego zaleca się kształt ósemki, przez co nie uciskamy kręgów, a masujemy okoliczne mięśnie.

Twardość – kluczowy element. Im twardszy, tym mocniej będzie rozbijał tkankę. Miękkie polecane są osobom początkującym. Średnie przeznaczone są dla osób regularnie ćwiczących, a te najtwardsze dla zaawansowanych lub też takich, którzy mają niskie napięcie mięśniowe.

Foam-Roller-Exercises

Masaż wykonuje się poprzez rolowanie wzdłuż mięśnia na całej jego długości. Na każdy poszczególny mięsień powinniśmy przeznaczyć od 10 do 30 sekund. Jeżeli odczuwamy ból to dobrze, ulga po kilkukrotnym powtórzeniu zabiegu jest tego warta.